Zsírvesztés erősödése. Lehetséges izomépítés és zsírégetés egyszerre?

4 Hazugság a Diétával Kapcsolatban - furedivizek.hu

Ami most éppen a legújabb őrületté kezd válni, az annak a dogmának a megdöntése, hogy nem lehetséges egyszerre zsírt égetni és zsírvesztés erősödése építeni.

20 kg súlycsökkenés 1 hét alatt

Valóban született egy új módszer? Vagy csak egy újabb baromsággal hülyítik a népet az élelmes guruk néhány kattintásért és dollárért?

Heti zsírégetési eredmények, Ezek a leggyorsabb zsírégető módszerek

Nézzünk utána! Az zsírvesztés erősödése Ahhoz, hogy megértsük ezt az új módszert, két kérdésre kell tudnunk a választ: Hogyan épül az izom? Hogyan épül az izom?

anyagcsere- hatás zsír veszteség

Anélkül, hogy túlzottan részletekbe menő lennék, a dologhoz annyit kell tudni, hogy az emberi testben folyamatosan proteinlebontás és proteinszintézis lényegében épülés zajlik. Ha ez a kettő egyensúlyban van, akkor az izomtömegünk közel változatlan marad. Ha a lebontás kerül túlsúlyba, izmot veszítünk, ha viszont a szintézis meghaladja a lebontás mértékét, az izomzatunk gyarapodik. Értelemszerűen utóbbi a kívánatos állapot nekünk, testépítéssel foglalkozó emberi egyedeknek.

De mi kell ehhez? Mindenekelőtt súlyzós edzés progresszív túlterheléssel. A súlyzós edzés hatására ugyanis az izomszövet károsodik, lebomlik, a test viszont újraépíti, és abban a törekvésében, hogy adaptálódjon a terheléshez, és legközelebb jobban megbirkózzon az adott feladattal, több izomszövetet épít, mint amennyi előtte volt, ezáltal erősebbé és zsírvesztés erősödése tesz minket. De van még valami, illetve két valami, ami szükséges a fejlődéshez. Elegendő fehérjeamiből felépülhet az izom, és elegendő energia, ami lehetővé teszi zsírvesztés erősödése épülést.

Hogyan történik a zsírégetés? A zsírégetéshez egyetlen, esszenciálisan elengedhetetlen dologra van szükséged, deficitre a szervezeted energiaháztartásában. Magyarán hogyan kell elkezdeni fogyni energiát kell felhasználnod, mint amennyit beviszel. A szervezeted nincs nagyon túlbonyolítva, erre már kitértem a Carb Back-Loading-ról szóló videómban, ha nem láttad, majd nézd meg, jó cucc.

Edzéstípusok

A lényeg röviden annyi, hogy ha eszel, a tested a kaja egy részét elkezdi felhasználni energiaként, némi többletenergiát pedig elraktároz zsírként.

Ha végzett az energiafelhasználással az adott étkezésből, elkezdi használni az elraktározott zsírt energiaként a következő zsírvesztés erősödése, amikor aztán minden kezdődik elölről.

Építs izmot és szabadulj meg a zsírtól — egyszerre! Zsírégetés, izomépítés egyszerre? Hát ez nem fog menni! Vagy mégis? Peak Man Ha a zsírégetés a cél, ez a két edzésmódszer a legjobb!

Értelemszerűen tehát az evés után zsírraktározó állapotban vagy, amikor pedig a tested végzett az elfogyasztott étel felhasználásával, akkor zsírégető állapotba kerülsz. A zsírsejtjeiddel tehát pont ugyanaz a helyzet, ahogy láthatod, mint az izomsejtjeiddel, egész nap épülnek és bomlanak.

miért veszít a hasi zsír

Az, hogy a nap végére mínuszban vagy pluszban leszel-e a nap kezdetéhez képest, az egész nap elfogyasztott kaja mennyiségétől függ, na és persze az egész napi energiafelhasználásodtól angolul TDEE: Total Daily Energy Expenditure. Ha előbbi a több, akkor hízni zsírvesztés erősödése, ha utóbbi, akkor fogyni. A zsírégetésnek pedig naturálban - ahogy már az elején leszögeztem - az egyetlen módja a kalóriadeficit, a termodinamika törvényeit nem lehet kijátszani.

Többek között ezért is tökmindegy, hogy időszakos böjtölsz, vagy napi hatszor kajálsz egyenletesen elosztva, a nap végi energiamérleg a lényeg. De erről részletesebben majd máskor. És akkor hogyan sikerülhet egyszerre a kettő?

KEDVENC HASEDZÉSEM!!

Nos, átbeszéltük, a proteinszintézis felpörgetéséhez stimuláció kell, fehérje és energia. A zsírégetéshez pedig az, hogy a TDEE-d alatt legyél.

Xéria Ness, a legújabb fitness mozgásforma!

És itt jön a trükk. Ha zsírvesztés erősödése megvan az elegendő zsírvesztés erősödése megadod a stimulációt a megfelelő nagyságú súlyokkal az izmaid növekedéséhez, akkor az elmélet szerint a tested képes arra, hogy az ehhez szükséges energiát a saját zsírsejtjeidből biztosítsa. Tehát hiába vagy kalóriadeficitben, ha a szervezeted azt észleli, hogy az izmaid terhelést kaptak, amihez adaptálódniuk kell, akkor oda kalóriát juttat, miközben a deficit miatt elveszi azt a zsírraktáraidból.

Tehát a két rendszer, a zsírraktáraid és az izomsejtjeid kalóriaháztartása egymástól függetlenül is működhet, és míg az egyikbe érkeznek a kalóriák, a másikból távoznak.

szoptató fogyás

Ezt nevezik kalória particionálásnak, elvileg ennek hatására tudsz egyszerre zsírt égetni és izmot építeni. A termodinamika törvényeit nem hágtuk át, a testkompozíciónk pedig a lehető legelőnyösebben változott.

És ez tényleg működik? A kalóriadeficit egészen egyszerűen olyan folyamatokat indít be a szervezetben, ami különböző szabályzókon keresztül gátolja a sejtnövekedést.

Ez pedig magában foglalja az izomzat proteinszintézisét is. Hiába tehát a megfelelés termodinamikának, a sejtszintű folyamatok kicsit komplexebbek annál, minthogy egy kis logikázással kijátsszuk őket.

Fogyás vs. zsírvesztés

Forrás: SME blog Ez tehát az oka annak, hogy zsírégetés mellett egyszerűen nem tudsz izmot építeni, mert a kalóriahiányban a proteinszintézised nem tud annyira felpörögni, hogy felülmúlja a benned zajló proteinlebontást. Szomorú hír, de sajnos ez a helyzet, az elmélet tehát nem működik, bármilyen jól is hangzott.

Ez alól kizárólag két kivétel van.

Ez a képesség számos sportban alapvető fontosságú, ezért a gym kalapács komoly funkcionális edzőeszköz.

Az egyik a kezdők. Kezdők esetén minimális kalóriadeficitnél de akár még anélkül is előfordulhat, hogy a tiszta kajára átállás, valamint az edzés elkezdésesének hatására egyszerre tapasztalnak izmosodást és zsírvesztést. Ez a kedvező testkép változás annak köszönhető, hogy az izmaik az új terhelés hatására erősödni kezdenek, a jó minőségű tápanyagok pedig az edzés hatására végre a helyükre kerülnek: az izmokba.

a tíz legjobb fogyási tipp

Tehát itt lényegében a kalória particionálás helyzete áll elő, de ez kivételes, és a test számára merőben új ingereknek köszönhető. Ez az állapot az első hónapokra jellemző. A másik kivétel pedig végső soron szintén a kezdőkre vonatkozik, de olyan kezdőkre, akik némi tingli-tangli, rosszul összerakott, progresszió zsírvesztés erősödése edzés után elkezdenek rendesen edzeni. Ez képes ugyanazt a hatást kiváltani náluk, ami a kezdőknél is történik, és olyan erős lesz a stimuláció, illetve a hatására bekövetkező proteinszintézis, hogy zsírvesztés erősödése egy ideig ellensúlyozni tud egy esetleges kalóriadeficit miatti fokozott fehérjelebontást.

És zsírégetés

De sajnos ennyi. Ha te már egy jó ideje rendesen edzel, növeled a súlyokat, az ismétlésszámot, és haladsz az utadon, akkor nálad ez nem fog előfordulni. Fény az alagút végén Egyetlen megoldás azonban mégis van, hogy megvalósítsd azt, amiről beszélünk, magyarán a testkompozíció változtatást.

Share0 Szép dolog a növekedés és az erősödés, de sajnos néha előfordul, hogy egy kisebb-nagyobb diétára kell adnunk a fejünket. Ezzel kapcsolatban pedig rengeteg tévhitet hallani, így kötelességünknek éreztük, hogy néhányat helyre tegyünk közülük!

Magyarán a kezdőbbeknek tervszerű kalória csökkentés időről időre a tapasztaltak függvényében, a haladóbbaknak pedig bőséges kajálás a kemény edzés mellett, időnként pedig kalóriadeficites napok beiktatása.

Ez voltaképpen a szálkásításnál megszokott szénhidrát hintáztatás fordított verziója. Forrás: Canadim Ezzel el lehet érni hosszú távon azt, hogy megváltozik a testkompozíciónk, hiszen egy nagyobb időintervallumot alapul véve zsírt is égetünk, és izmot is építünk, csak nem zsírvesztés erősödése időpillanatban mindkettőt, hanem mondjuk három napig ezt, két napig azt, vagy három hétig ezt, két hétig azt, stb.

Azt javaslom, ha kielégítő eredményt akartok, ezzel kísérletezzetek, mintsem azzal, amit fent vázoltam, és ami hazánkban is meg fog jelenni idővel, mint új csodamódszer. Már csak zsírvesztés erősödése se, mert a folyamatos kalóriadeficit nincs jó hatással az anyagcserére, lassítja azt, miközben a hintáztatást pont hogy újra és újra megpörgeti, így élvezhetjük a gyors metabolizmus minden előnyét. Eddzetek és egyetek 75 font súlycsökkenés ésszel, sporttársak!

Olvassa el is