Akadályozza a fogyást

5 tipikus edzéshiba, ami akadályozza a fogyást

Diéta és Fitnesz Sport Táplálkozás 5 diétaszabotőr, amely akadályozza a fogyást Talán elkövetett néhány apró hibát, nem megfelelően egyensúlyozott a kalóriák és a mozgásformák között, de lehetséges az is, hogy a szervezete működésében van zavar.

És lelki oka is lehet annak, hogy nem képes elengedni a felesleges kilókat. A lehetséges okok 1.

Ez a hormon akadályozza meg, hogy le tudj fogyni. Eláruljuk hogyan kapcsolhatod ki

Többet eszik, mint gondolja Önmagában a fogyókúra nem bonyolult dolog. Kevesebb energiát kell bevinni, mint amennyit elégetünk. Ehhez azonban egy egyszerű diéta kevés.

Nem biztos, hogy egy átlagos diétás étrenddel kevesebb kalóriát visz a szervezetébe, mint amennyit eléget. Figyelembe kell vennie az életmódját is. Ha például ülőmunkát végez, akkor még egy hétköznapi diétás menü is okozhat súlygyarapodást. Ha nem sportol, akkor valamilyen rendszeres testmozgással kell kiegészítenie a diétát, hogy a bevitt és elégetett kalóriák megfelelő arányban legyenek. A jó diétás étrend a legnagyobb arányban zöldségeket és fehérjét tartalmaz, valamint némi gyümölcsöt és kevés szénhidrátot.

A legtöbb diétázó azonban a rejtett kalóriákon bukik el.

5 tipikus edzéshiba, ami akadályozza a fogyást

Egy-egy falat kalóriadús nass, rendszeresen fogyasztott cukros üdítő vagy dupla adag müzli reggel, esetleg egy-egy darab sütemény vagy jégkrém. Hiába étkezik valaki egész nap egészségesen és körültekintően, ha naponta becsúszik egy-egy kalóriabomba, máris megáll a fogyás. Természetesen nem az alkalmankénti bűnözésről van szó, hanem a napról napra elkövetett apróbb hibákról. Nem lehet elégszer hangsúlyozni A lényeg a kiegyensúlyozottságban rejlik.

Van, aki egész életében fogyókúrázik, és odafigyel a táplálkozására is, mégsem tud lefogyni.

Az egyoldalú monokúrák hatásosak, de szükséges az odafigyelés. Fogyasz¬szon sok halat, növényi olajokat, magvakat, sovány húsokat. Kevés, de jó minőségű szénhidrátot, délelőttönként gyümölcsöt.

Az urak persze nyilván tudnának még többet is felsorolni, de ez a 10 a legáltalánosabb, amivel napi szinten találkozni lehet. És hogy miért idegtépők ezek?

Szintén nagyon fontos a zsírszegény tejtermékek, valamint naponta ,5 liter folyadék fogyasztása. Jódhiány Ez valójában összefügg a pajzsmirigyproblémával, hiszen a jódhiány következtében lelassulhat a pajzsmirigy működése.

Magyarországon sokan szenvednek ettől a tünettől de az ellenkezőjétől ismert sajnos, az ország sok területén jódhiányos a víz, és gyakran még a táplálkozással sem tudunk segíteni ezen, legfeljebb jódozott sóval.

akadályozza a fogyást

Ha csak lehetséges, fogyasszunk heti rendszerességgel halételeket, tengeri halakat, hogy a jód természetes formájában jusson a szervezetünkbe. De vigyázat, a túl sok jód fogyasztása is karcsúsító izmos karok súlyos egészségügyi, sőt mentális betegségeket.

Rossz pajzsmirigyműködés A súlyingadozás hátterében gyakran a pajzsmirigy helytelen működése áll. Tünet lehet az indokolatlan hízás, de az is, hogy valaki képtelen súlyt felszedni. A pajzsmirigy felelős az anyagcsere szabályozá-sá¬ért.

Ha a pajzsmirigy hormontermelése csökken, akkor le assul a szervezet anyagcseréje, a tápanyagokat nagyon lassan dolgozza fel. Bármilyen keveset eszik az illető, bármilyen kis adagokban próbálja elfogyasztani a napi menüjét, a szervezet azt fogja érzékelni, hogy még kevesebb energiára van szüksége. Ezért a legkevesebb ételt is pluszbevitelként fogja fel, és szépen elraktározza.

akadályozza a fogyást

Abból pedig súlyfelesleg lesz. Megtörténhet az ellenkezője is. Valaki igen méretes adagokat fogyaszt, rengeteg kalóriát visz a szervezetébe, mégsem képes hízni, sőt. Ilyenkor a pajzsmirigy túlműködéséről lehet szó.

Hizlal vagy fogyaszt a kávé?

A szervezet a tápanyagokat egyre gyorsabban dolgozza fel, ezért egyre többet kíván, semmit sem raktároz el. Mindkét eset súlyos probléma, akadályozza a fogyást orvosi ellátásra, kezelésre van szükség. Metabolikus szindróma Nehezen felismerhető. Megeshet, hogy egészségesen táplálkozik, mégis jelentkezik a gond. Normális esetben a táplálkozás során a szervezetben inzulin szabadul fel, így a glükóz eljut azokhoz a sejtekhez a szervezeten belül, ahol a legjobban hasznosítható. A metabolikus szindróma hatására azonban a sejtek nem ismerik fel a glükózt, következésképpen nem is tudják hasznosítani.

Ekkor állandó körforgás indul. A szervezet egyre többet és többet termel, hiszen a működés zavarai miatt azt érzékeli, akadályozza a fogyást nem volt elég glükóz, amit fel lehetett volna használni. Így a vércukorszint teljesen feleslegesen emelkedik, és a glükóz szépen a zsírraktárakba kerül, megtörténik a súlygyarapodás. Ezt olyanok is tapasztalhatják, akik egészségesen táplálkoznak, sőt akár diétáznak is, ezért forduljanak dietetikushoz, táplálkozási szakemberhez akadályozza a fogyást.

Persze nagyobb eséllyel érinti ez a probléma a túl cukrosan vagy zsírosan étkező egyéneket, a rossz étkezési szokásokkal rendelkezők jóval veszélyeztetettebbek.

Kapcsolódó cikkek

Lelki háttér A túlsúlynak bizony a legtöbb esetben komoly lelki háttere van. Van, hogy valaki azért nem tud lefogyni, mert a súlyfeleslegét mintegy védőpajzsként tartja maga előtt. Ezzel védekezhet egy rossz akadályozza a fogyást után egy újabb ellen, állhat a háttérben gyermekkori stressz, de az is lehet, hogy a felesleges kilókkal párnázza ki magát valaki, egy szerette elvesztése felett érzett fájdalmában. Ha már minden egészségügyi lehetőséget kizárt, érdemes kineziológus segítségével feltárni az esetleges lelki okokat.

Hizlaló lehet a mindennapi stressz is. Gyakorta fizikai tünetek garmadáját okozza. Stressz hatására megnő a test adrenalin- és kortizoltermelése, így extra energiához jut a szervezet.

A súlyvesztést sok egyéb tényező mellett a hormonok is befolyásolják. Meghatározott szerepük van a folyamatban, és szükség van az egyensúlyukra ahhoz, hogy a diétázó megszabadulhasson felesleges zsírpárnáitól. De melyik hormon nehezíti leginkább a fogyást? Természetesen nem arról van szó, hogy azok a piszok hormonok szándékosan akadályozzák a súlyvesztést, inkább arról, hogy a korábbi életmód, bizony, hatással volt ezeknek az anyagoknak a termelésére és az egyensúlyuk felborulására. A legfontosabb, hogy kellő figyelmet fordíts egészségi állapotodra, és ne habozz endokrinológus, belgyógyász, diabetológus vagy hormonspecialista orvos segítségét kérni.

Súlyos éhségérzet alakulhat ki, hiszen tudat alatt is táplálékra, energiára van szüksége a testnek, hogy feldolgozhassa a stresszes szituációkat. Könnyű lenne azt mondani, hogy ne idegeskedjen, s a tünetek elmúlnak. Manapság ez aligha megvalósítható.

2. „Úristen, híztam egy kilót!”

Amennyiben életében állandósul a stressz, találjon módot arra, hogy csökkentse adrenalinszintjét. Erre a legjobb megoldás a sport, az akadályozza a fogyást intenzív, zsírégető, anyagcsere-fokozó edzésformák, mint a futás, a boksz, a kerékpározás.

Egy-egy dinamikus mozgással rendszeresen levezethető a feszültség, így egy idő után az adrenalin- és a kortizolszint helyrebillen a szervezetben. Forrás: Diéta és Fitnesz.

akadályozza a fogyást

Olvassa el is